Trening Umiejętności Interpersonalnych

Pewność siebie, większa skuteczność, lepsze kontakty społeczne, samoświadomość

Birmingham, 17 listopada 2018 - 

Chętnych na trening zapraszam do wysyłania zapytań mailem katarzyna@polskipsycholog.pl

Jako psycholog wspieram ludzi w pokonywaniu wewnętrznych barier, które utrudniają osiągniecie ważnych celów w życiu.

Towarzysze im w zaakceptowaniu siebie i odnajdywaniu tego, co w nich wyjątkowe i wartościowe.

Przygotowałam propozycje szkoleniowa dla tych, którzy chce mieć lepsze relacje z ludźmi wokół siebie – partnerami , współpracownikami, przyjaciółmi, rodzina.

Co jest potrzebne, żeby mieć dobre relacje?

Rozumienie siebie

Umiejętność patrzenia oczami innych czyli empatia 

  Asertywność czyli dbanie o siebie

Komunikowanie swoich potrzeb w odpowiedniej formie do odpowiednich osób i w odpowiedniej czasie

Odporność na frustracje, negatywne opinie i niepowodzenia.

  I to właśnie będziesz poznawać i ćwiczyć na jednodniowym treningu umiejętności interpersonalnych. 

Cały dzień doświadczania i eksperymentów na samym sobie. 

  Wychodzenia poza własne nawyki i schematy działań.


Opinie uczestnikow po poprzednich treningach:
“Trening był bardzo dobra decyzja i wnoszącym doświadczeniem. Dal mi pewien obraz w jaki sposób funkcjonuje i z czym się zmagam. Po warsztatach czuje się dużo spokojniej i mam większy dystans do siebie. Jestem mniej krytyczna w stosunku do siebie I dałam sobie czas na zmiany. Mam dość jasne wyznaczone cele i każdego dnia dążę do ich spełnienia. Jestem bardziej uważna na siebie, swoje uczucia potrzeby oraz naładowana pozytywna energii. Dziękuje."

"Wiem w czym tkwi mój problem i jak go naprawic. Polecam"

"Trening byl interesujacy i ciekawy. Dal duzo do myslenia i pozytywnych refleksji."

"Myślę, ze to było bardzo wartościowe i interesujące doświadczenie. Dzięki niemu staram sie byc teraz bardziej uważna komunikując się z innymi ludźmi. Staram sie ich lepiej zrozumieć i lepiej zrozumieć kierujące nimi motywy. Dostrzegłam jak różni sa ludzie i jak różne jest ich postrzeganie. Trening dodał mi także pewności siebie ."

"Jestem zadowolony z treningu. Dużo dowiedziałem się o sobie."

"Zdecydowanie skorzystalam na tym treningu, moglam bardziej swiadomie zaobserwowac swoje reakcje i hczucia. Szczegolnie otwarte dyskusje i cwiczenia z zaufaniem bardzo mi sie podobaly."

“Moje wrażenia są bardzo pozytywne. Atmosfera panująca podczas treningu była bardzo radosna, pomimo zadań z którymi przyszło nam się zmierzyć i leków, które każdy z nas musiał pokonać. Wiem, że wyniosłam z tego treningu cos dla siebie i nie żałuje ze się na niego zdecydowałam.”

“Jestem zadowolona z wzięcia udziału w treningu, dzięki niemu zauważyłam kilka rzeczy i pomału zaczynam otwierać się na ludzi.”

“Udział w warsztatach był bardzo dobra decyzja, przerabiane ćwiczenia i spotkanie z grupa dały mi dużo do myślenia.”

“Zajęcia dobrze prowadzone. Fajny dobór ćwiczeń. Osobiście czuje, że trening pomógł mi bardziej poznać siebie w sferze funkcjonowania i przebywania w grupie z innymi ludźmi.

“Dla mnie korzyści są nieocenione. Sam trening spowodował, że mogłam przekonać się, że wiele osób boryka się z problemem pewności siebie. Ponieważ ćwiczenia na treningu były odzwierciedleniem tego w jaki sposób radzimy sobie w "realu" w podobnych sytuacjach, postanowiłam zastosować w życiu to czego się z tych ćwiczeń nauczyłam. Po treningu wyciągnęłam wiele ciekawych wniosków i ważne jest to, że za każdym razem, kiedy powracam do jego analizy pojawiają się nowe.”

“Jestem mile zaskoczona, Pokonałam swoje lęki”

"Wrazenia jak najbardziej pozytywne , pod kazdym wzgledem , szkoda tylko ze to jednorazowe spotkanie ;) - Na poczatku nie czulem sie najlepiej ale po wszystkim ... nie pamietam kiedy ostatnio czulem sie tak dobrze :) - Nigdy bym nie pomyslal ze w pewnym sensie... "tak niewiele moze zrobic tak wiele" - Pozdrawiam i do nastepnego ;)"


O Treningu

1. Na treningu interpersonalnym nie mówi się o swoich doświadczeniach z przeszłości ani o problemach.

Podczas spotkania uczestnicy nie dzielą się tym co się działo w ich dzieciństwie, jakie były ich relacje z rodzicami. Nie ma rozmów o traumatycznych doświadczenia ani z dalszej ani bliższej przeszłości.
Jeśli, któryś z uczestników chce ujawnić osobista informacje oczywiście może to zrobić, ale nie jest to oczekiwanie, ponieważ …

2. Podczas treningu koncentrujemy się na TU i TERAZ
Uczestnicy otrzymują serie zadań do wykonania i po każdym zadaniu rozmawiają o tym jak czuli się i co myśleli w ich trakcie, oraz jakie wnioski z tego mogą wynikać. Przyglądają się wiec swoim zachowaniem, myślom i odczuciom, które pojawiają się podczas treningu (a nie przed nim) w interakcji z innymi osobami obecnymi na treningu.

3. Zasada poufności
To co uczestnicy mówią i robią podczas treningu jest poufne. Większość osób bez problemu rozumie te zasadę i przyjmuje ja jako oczywista – trening jest doświadczeniem intymnym i poruszającym. Każdy sam wie, że nie chciałby, aby o nim mówiono poza grupa, zdaje wiec sobie sprawę, ze on sam również nie może opowiadać o innych. Każdy oczywiście ma prawo podzielić się ze swoja rodzina i przyjaciółmi tym, co on sam przeżył i jakie refleksje miał.

4. Zadania treningowe ułożone są w specyficznej kolejności.
Praca zaczyna się już od momentu wejścia do pomieszczenia, gdzie odbywają się zajęcia. Przecież to jest bardzo trudne – wejść i zobaczyć nieznajomych, z którymi chociaż nic nas nie laczy, to przecież wiemy, że cos będą o nas myśleć, jakoś nas oceniać, no ze wzajemnością oczywiście. Każdy chce wypaść jak najlepiej, pokazać się z jak najlepszej strony, zjednać sobie ludzi i przeżyć coś wartościowego. Każdy zdaje sobie sprawę jakie ma ograniczenia do pokonania i ze to nie jest żadna kaszka z mleczkiem tylko życie w pigułce.
Uczestnicy siadają w kręgu i zaczynamy.
Najpierw każdy stawia sobie osobiste cele do osiągniecia podczas treningu. Trening oznacza to, że uczestnik możesz coś zrozumieć lub zmienić w tym, jak do tej pory porozumiewał się z otoczeniem poprzez przećwiczenie czegoś nowego, innego, skuteczniejszego.
Pytanie CO to ma być? Każdy stawia sobie swoje własne cele treningowe – np. wypowiadać się na początku a nie czekać na koniec, kiedy wszyscy już wypowiedzieli swoje refleksje lub podchodzić do ludzi zamiast czekać aż ktoś inny podejdzie i zacznie rozmowę. Albo wręcz przeciwnie – starać się nie grać najjaśniejszej gwiazdy tylko nauczyć się słuchać innych.
Na początku przyglądamy się temu w jaki sposób osoby wchodzą w pierwszy kontakt. Każdy dokonuje autodiagnozy swojego zachowania – czy jestem bierny czy też wychodzę z inicjatywa, jak sobie radze z napięciem, czy daje ludziom kredyt zaufania czy tez od razu zamykam się w swojej skorupce. Generalnie koncentrujemy się na opisie – jaki jest mój stosunek do samego siebie i jak to wpływa na sposób w jaki nawiązuje wieź z ludźmi.
Czy potrafię słuchać innych ze zrozumieniem– czy tez moje napięcie powoduje, ze myślę tylko o tym co ja sam mam do powiedzenia.
Następnie przechodzimy do części, która można nazwać tworzeniem relacji. W tej części uczestnicy wykonują zadania, które wiążą się z zaufaniem i braniem odpowiedzialności.
Kiedy więź między uczestnikami staje sie już nieco głębsza pracujemy nad negocjowaniem i rozwiazywaniem konfliktów.
Pod koniec grupa pracuje nad umiejętnością udzielania i przyjmowania informacji zwrotnych – czyli dzielenia się wrażeniami, które każda z osób ma na temat innych oraz przyjmowania opinii innych.

A potem następuje moment pożegnania.

5. Kto może uczestniczyć
Trening, który prowadzę jest wartościowym przeżyciem dla każdego dorosłego, niezależnie od wieku. Nie jest jedynie wskazany dla osób, które są w okresie jakiegoś intensywnego kryzysu życiowego – np. świeżo po zakończeniu poważnego związku. Z każda osoba, która chce uczestniczyć w treningu przeprowadzam krótka rozmowę telefoniczna, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.

6. Wiadomości praktyczne
Zaczynamy o 9.30, kiedy to drzwi zostają zamknięte. Spóźnienie nie wchodzi w grę, bo uczestnicy zaczynają ćwiczenia wszyscy razem o 9.30 i osoba, która by się spóźniła byłaby wyłączona z sytuacji. Ponieważ ćwiczenia ułożone są w określonej kolejności i stanowią całość, nie można wychodzić w trakcie ani przed zakończeniem zajęć. Jeśli się wiec decydujesz na uczestnictwo o od początku do końca o 15.30

  Zapraszam na trening do Birmingham

Termin: 17 listopada 2018  (sobota)

Czas trwania: 9.30-16.30 

Wielkość grupy: do 15 osób 

  Koszt: £75, Early bird rate: £65 (do 10 pazdziernika 2018) 

  Miejsce: Birmingham

Osoba, która chciałaby wziac udzial w treningu przed podjeciem ostatecznej decyzji odbywa z psychologiem prowadzącym 15 minutowa rozmowę pozwalającą wyjaśnić szczegóły i poznac oczekiwania uczestnika. 

Jesteś zainteresowana/y?
Wyślij maila – katarzyna@polskipsycholog.pl
Zadzwoń – 0790 225 13 08 lub zostaw wiadomość  

Zastrzegam prawo do odwołania treningu w przypadku braku odpowiedniej ilości uczestników (w takim przypadku oplata zostanie zwrócona w całości). W przypadku rezygnacji przez uczestnika z treningu do 10 pazdziernika 2018 włącznie, oplata zostanie zwrócona, pomniejszona o £25 kosztów administracyjnych. W przypadku rezygnacji po 10 pazdziernika oplata nie będzie zwracana.